13 Aralık 2012 Perşembe

1 yaşından sonra evde neler yaptık?

Efe 1 yaşından sonra kelime hazinesini geliştirdi, öyle ki onu anlamak için ekstra çaba sarfetmedim. Hareketleri seri hale gelince evde oyalamak çok zor oldu. Haliyle hep değişik oyunlar aktiviteler bulmak zorunda kalıyorum. 12-18 ay arası evde ve dışarıda yaptığımız bazı aktiviteleri yazmak istedim. Belki benim gibi internetten değişik fikirler araştıran annelere yardımcı olurum.
1) Yeni yürümeye başlayan çocuğunuz evin heryerini dolaşır merak eder. Bu durum çoğu zaman tehlikeye neden olur. Su, bana göre en güvenli oyuncaklardan biri. Hiç su sevmeyen çocuk daha görmedim. Yaz mevsiminde kolay ama kış için de imkansız değildir su ile oynamak. Toplarını, oyuncaklarını yıkamasına izin verin. Uygun büyüklükte bir kaba doldurun suyu, içine de koyun oyuncakları. Sebep-sonuç ilişkisini kendisi öğrenmesi için güzel bir aktivite.
2) mevsimlerden ilkbahar, yaz ise, bol bol parklara açık havaya gidin. Evimize yakın olan Fenerbahçe parkı yazın en büyük kurtarıcımızdı.
3) Oyun Parkı'nın içini doldurmak için satılan plastik küçük toplardan edinin. Büyükçe bir sepete koyduğunuz topları başından aşağı dökerken "yağmur yağıyor" şarkısını söyleyin. Sonrasında da sepete doldurmasını sağlamak için "basket atmasını" teşvik edebilirsiniz.
4) Oyun hamuru ve parmak boyalara 18 aydan sonra başlanacağı için daha güvenli bir yol olan "meyvelerle boya" yöntemini seçin. Mevsime uygun olan meyveleri elleri ile vıcık vıcık yapmasına izin verin. Sonrasında elinin izini bir kağıda basıp hatıra olarak saklayabilirsiniz. Biz Efe ile çilek, kahve, üzüm kullanmıştık:)

5) Vazgeçilmez ev aktivitemiz kitap! Bol bol okuyun hatta rutine bağlayın.
6) En sevdiklerimizden: Dans! Müziğin sesini açın ve dansedin.
7) Tekerlemelerle birlikte parmak oyunlarını oldum olası çok seviyor Efe. Benim için de oturduğum nadir dakikalar arasına giriyor:)
8) Yumurta kırdırın:) bırakın bir kaba kırsın yumurtaları, elleri yapış yapış olduğunda yüz ifadesi komik oluyor inanın...

9) Tencereleri ve kapaklarını birbiriyle eleştirirken aslında puzzle oynuyormuş sonradan farkettim.
Fakat gürültüsü dayanılmaz oluyor.
10) Tethys oyun kartlarını 12-16 ay arası çok oynadık. Özellikle taşıt kartları ve ikili tamamlama kartları ilgisini çekebildi. Fakat 16 aylıktan beri yüzüne bakmıyor çünkü Efe çabuk tüketiyor.
11) mevsim yaz ise, kum ile oynamak çocuğunuzun ağzının suyunu akıtabilir:) Kış mevsimi olunca Efe'nin minik ellerine toprak değsin istiyorum. Bu yüzden de evde ona bir "toprak-su-saksı-çiçek" düzeneği kuruyorum. Şimdilerde işin içine oyuncak vincini de ekledik:)

12) Her anne gibi ben de kaptan kaba su, pirinç,vs. dökme aktivitesi yaptım:)
13)Hızlı- yavaş oyunu oynayın. Koşarken ve yürürken "1-2-3 hızlı!" Veya "1-2-3 yavaş" diye tekrarlayın. Bir süre sonra kendisi tekrarlayacaktır.
14) Streç film rulolarının içinden çeşitli nesneler geçirin. Hatta bu ruloları birleştirip uzun bir tünel yapabilirsiniz. Şaşkınlık yaratıyor ufaklıklarda:)
15) Baloncuk yapın:) Garanti veriyorum en az 15 dakika oyalanacaktır. Hem de tek bir baloncuğu seçip odaklanma gücünü geliştirecektir.
16)Gymboree! Bizim kış mevsiminde en büyük kurtarıcımız. Evimizden sonra en güvenli oyun yerimiz! Kesinlikle tavsiye ederim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder