4 Ocak 2013 Cuma

3-6 ay arası aldığımız Fisher Price oyuncakları

Bu dönemimizde Efe'ye en çok oyuncak Merve ve Çağla teyzesinden geldi. Bu yazıda sadece fisher price olanları anlatacağım. Algıları 3. Aydan sonra hızla açılıyor bebeklerin. Kahkahaları artıyor. Yeni ve tezcanlı anne olarak ben, sanki oyun çocuğu imiş gibi o zamanlardan itibaren gayet konsantre şekilde oynatıyordum oyuncakları. Zaten uyumayı sevmediği ve evdeki müzik sesine çok alışkın olduğu için ağladığı zamanlarda bu sesli oyuncaklara sakinleştiriyorduk Efe'yi. 6 aylık henüz olmuştuki, Antalya tatilimizdeki resimlerde bile Efe'nin elinde masalcı tırtıl var. İşte bunlardan bazıları:
1) Eğitici aktivite kitabı: doğumdan itibaren kullanabilirsiniz. Hem dokularını keşfediyor hem de eğlenceli şarkılarına kulağı alışıyor bebeğinizin. Şarkıların sonunda bir de kahkaha efekti var, Efe çok gülerdi. Kitabın sayfaları kumaş olduğu için ısırdığı zaman sorun olmuyor. Bebeğe zarar vermiyor. Hatta 1'den 10'a kadar sayan bir şarkı var. Ben o şarkıda Efe'nin parmaklarını sayardım çok severdi.
2) Ali Baba'nın çiftliği: aslında 6. Aydan sonra kullanılıyor hatta bir de quiz bölümü var oyuncakta. Efe o bölümü yeni kullanıyor. Ama o kadar çeşitli sesler varki, bebeğin ilgisini çekiyor. Çark dönerken şaşıran bebekler, ardından gelen hayvan sesleriyle eğleniyorlar. Efe bir çok hayvanı ve sesini buradan öğrendi. Ne de olsa kulağında kalıyor kelimeler ve sesler.
3)Eğitici masalcı tırtıl: Bu da aslında erken alınmış bir oyuncak. Ama dediğim gibi uykusu olmayan ve de alerji ağrıları olan Efe'yi sakinleştirmem kolay olmuyordu. Her sayfasında şarkı ve resimlerine bağlı olarak eğitici kelimeler var. Sayı saymayı ve basit kelimeleri öğrenmesi için güzel bir oyuncak.
Aslında bu dönemde bebeğe en iyi gelen annesinin sesi ve şarkıları. Uzmanlara göre bebekler 2 yaşına kadar sadece anneden öğrenmeye programlanmış. Bu dönemlerinde Efe'yi ne sesli oyuncak önüne tek başına ne de televizyon karşısına bıraktım. Oturdum yanına ben anlattım oyuncakları ben söyledim şarkıları. Bana bağımlı oldu mu? Hayır olmadı! Şimdi oyun grubuna tek başına giriyor. Benimki sadece bir tavsiye. Kolay gelsin yeni annelere:)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder