22 Ocak 2013 Salı

Çocuklara kontür çalışması

Uzun zamandır Efe hasta eve hapsolmuş durumdayız. Oyuncakları tükettiğimiz noktaya geldik ve ben yeni birşeyler bulmakta gerçekten zorlanmaya başladım.
Yemek yedirirken genelde bana resim çizdirir Efe. Bu kez elini kağıdın üzerine koydu ben de etrafından kontürünü çizdim. Çok hoşuna gitti tabiki ve "bi daha çiz" diyerek belki beş sefer tekrarlattı. Düşünün artık kaç dakikada yemek yediğimizi...
Belki nesnelerin de kontürünü çıkarabilir diye düşündüm ve bu aktiviteyi buldum. Önce oyuncaklarının ve evde hoşuna giden eşyaların arasından bir kaçını seçtim. Kartonların üzerine koyarak önce benim yardımımla sonra tek başına, kontürlerini çizdi. Başta biraz şaşkınlık yarattı bu durum onun için. Sonra bu nesneleri kutuya koyup, resimlerle eşleştirmesini istedim. Ama Efe için basit kaçtı. Aktivite de fazla uzun sürmedi.
Gölgeleriyle şekilleri eşleştirmesi için güzel bir aktivite. Hem de basit.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder