22 Ocak 2013 Salı

Efe'nin son favori oyuncağı: DAY AND NIGHT

Uzun zamandır bu oyuncağı almayı düşünüyordum ama tereddütlerim vardı Efe'ye dair. Henüz kuralı olan bi oyuna konsantre olamaz gibi geliyordu. Zaten stokları çabuk biten bir ürün. Ben de yılbaşı öncesi aldım ki ileride veririm oynar sonra kalmıyor diye... Bu grip salgınına yakalandığımızdan beri zuladan çıkartmadığım oyun kalmadı. Bu da onlardan biri. Çok eğlenceli bir mantık oyunu.
Şaşılır bir şekilde Efe oyuncakla çok ilgilendi hatta gece ateşli uyandığında bile bununla oynamak istedi. Benim tahminim, henüz oyunu tek başına tamamlayamadığı için bu kadar ısrarla istiyor. Yani bence henüz tüketemedi bu oyunu.

Nereden aldım?
Şaşkınbakkal'da Zekids Mağazası'ndan aldım. Tam olarak adı: Smart Games Day and Night . Şu an stokta yok. Ama geçenlerde İyi Cüceler kitabevinde görmüştüm orada vardı.

Nasıl oynanır?
Oyunun 24 gündüz, 24 gece sayfası var. Amacımız da, sayfalardaki şekillere uygun olarak sopalara parçaları yerleştirmek. Sayfalardaki şekiller kolaydan zora doğru gidiyor. Gündüz sayfaları, renkleri belirgin şekilde; gece sayfaları ise silüet şeklinde. Oyunun yaş aralığı 2-5 yaş. Tabiki biz Efe ile şimdilik sadece gündüz sayfalarını oynuyoruz. İlk başta benim talimatlarımız alarak parçaları yerleştiriyordu. "Turuncu sopanın üzerinde ne var? Yeşil var. Yeşili turuncunun üzerine koy. Yaşasın aynısı oldu!" Gibi konuşmaları yaptığımız için hem yönerge alma kabiliyeti hem de dil gelişimi ilerliyor. Son günlerde ise, kendi bir şekil yapıp şeklin olduğu sayfayı arıyor. Bu da bir yöntem Efe için:)
Benim tavsiyem, çocuklarınızı derse oturtur gibi bütün sayfaları yapmaya zorlamayın. Konsantre süreleri çok kısa o yüzden her gün bir sayfa yapmakta fayda var.

Oyunun aldığı ödüller:
Grand Prix 2011 Best product on Toy Fair Prague
Main Prize Winner “A child’s Friendly World” 2010
Seal of Excellence 2011
Superproduct 2009

Oyunun nasıl oynandığına dair Zekids mağazası bir video paylaşmış:
http://www.zekids.com/daynight











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder