9 Ocak 2013 Çarşamba

Evde bahçe kiti

Eğer çocuğunuz Efe gibi çiçeklere, ağaçlara, toprağa, çamura meraklıysa şanslısınız. Özellikle de yaz mevsimi. Kışın ne yapabiliriz peki? Geçen yıl, saksı, toprak, su kombinasyonu vermiştim önüne. Dilediği gibi oynasın diye... Artık büyüdük herşeyi daha net algılıyoruz. Çiçekler su içermiş, büyümek için. Bu suyu da yağmur verirmiş. Bunlar kitaplardan öğrendikleri. Ben de tam evdeki bir çiçeğe kıymak üzere iken deney için, Migros'ta bu bahçe kiti ilişki gözüme.
Aldığım bilgilere göre migrosların bir kısmında, macrocenterlarda ve bauhausun bahçe bölümünde satışı varmış ama ilkbahar mevsiminde daha çok göreceğiz bu ürünü migros ve macrocenter raflarında. Ayrıca bir ay sonra faaliyete geçecek olan ilkbahcem.com.tr ve bukedoga.com internet sitelerinden online satış gerçekleşecekmiş. Fiyatı 10 TL gibi hatırlıyorum. Hazır paket içinde, tablet şeklinde Torf, çiçek tohumları, süs için sticker, ve bir not defteri bulunuyor. Torfun üzerine yaklaşık bi su bardağı suyu döküyorsunuz toprak büyüyor. Sonra 1 cm. Derinliğe eşit aralıklarla tohumları dikiyorsunuz. Süslemesi size ve çocuğunuza kalmış:) Sonra 3 günde 1 sulayınca zaman içinde büyüyor bitkiniz.
Henüz çiçek vermedi bizimkisi. Ama artık Efe çiçeklerin su içmesi gerektiğini, içtikleri zaman yeşil yeşil topraktan birşeyler çıktığını somut şekilde anladı. Eline alıyor suyu çiçekleri suluyor hatta bu onun için bahane oluyor.
Keşke daha doğal bir ortamda herşeyin aslını göstererek büyütebilseydim oğlumu. Bu kadar çaba sarfetmez, onu da daha sağlıklı şekilde yetiştirirdim.



2 yorum:

  1. Merhaba, ilkbahçem tohum setini umarım beğendiniz. Ancak resimdeki sette su biraz fazla gibi,belki de fotoğraf öyle gözüküyor. Eğer ürün ile ilgili danışmak istediğiniz bir konu varsa lütfen iletişime geçin.
    Kerem Dilsizoglu
    keremdilsizoglu@bukedoga.com

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Kerem Bey,
    Efe biraz fazla su döküyor maalesef engel olamıyorum ama önemli olan onun kendi kendine bişeyler yapması olduğu için fazla müdahale etmedim. Ben evde toprak ve su ile çamur yapıp oynatıyordum oğlumu ama bu set sayesinde daha doğru bilgiler öğrendi. Çiçekler su içermiş ne demek daha iyi anladı. Apartman çocuklarının şanssızlığını bir nebze gideren yararlı bir set. Umarım çiçek verince de resim koyacağım. İletişime geçmek isterseniz: sengonulzehra@hotmail.com zehtuaga@gmail.com
    Başka ürünleriniz varsa seve seve deneyebiliriz.

    YanıtlaSil