8 Şubat 2013 Cuma

Zürafa yap devir!

Biliyorum ki Efe bu oyunun yapım aşamasına katılmayacak. O uyurken ben de parçaları hazırladım uyanınca oynasın diye. Aslında evde kule oyunları var. Üst üste dizin devirdiğimiz küpler, fıçılar vs. Ama bu, benden olsun istedim. Benim emeğimde olsun istedim. Tabii dengede tutması hiç kolay olmayacak bu zürafanın bacaklarını; çünkü çok düzgün rulolar yapamadım.
Yapması çok basit. İki tane karton kutunuz, boyanız, yapıştırıcı ve makasınız varsa evde yapabilirsiniz hemen.
Ben nasıl yaptım?
1) önce karton kutuları sarı kağıtlar ile kapladım. Arzu edenler sarı parmak boya ile de boyayabilir.
2) gövde kısmındaki kartonun üzerine kırmızı benekler yapıştırdım. Tırtıl palet ile de yapabilirsiniz siz.
3) bacaklarını, kartondan rulolar yaparak oluşturdum ki, bu en zor kısmıydı. Evinde hazır rulo olanlar uğraşmasın hiç. Çünkü dengede tutmak da zor oluyor böyle.
4) boyun kısmı için daha kısa bir rulo yaptım ve ayırdının yapılması için üzerine kırmızı kalemle benekler yaptım.
5) baş kısmı için olşturduğum sarı kartona iki tane kulak, iki tane boynuz, kesip yapıştırdım.
Şimdi sıra Efe'de. Bakalım uyanıp da görünce ne yapacak?
Bu arada, bu aktiviteyi Marsık yayınlarının Anne Çocuk Ev Okulu kitabından görüp de yaptım.



2 yorum:

  1. Cok guzel olmus ellerıne saglık devırıp devırıp yıkm tekrar kurmak eglencelı olmustur

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim evet zevkli bir oyun oldu. Gerçi Efe kurmaya yanaşmıyor sadece devirme kısmını yapıyor:)

    YanıtlaSil